تجهیزات ریلی و سیمافور

تجهیزات ریلی و سیمافور

تجهیزات ریلی و سیمافور


سیستمهای علائم الکتریکی :

تجهیزات ریلی و سیمافور :  تجهیزاتی است الکتریکی ومکانیکی که به منظور پیشگیری از خطای انسانی و بالا بردن سرعت انتقال فرامین و تسریع و تسهیل در امور و ایمنی سیروحرکت نصب می گردد.

 

 انواع چراغها ( سیگنالها ) و نماها :

 

۱: چراغ اصلی حرکت (Blok Signal ) :

چراغی است دو نما به رنگهای سبز و قرمز که درفاصله ۳۱۵ متری سوزن خروجی ایستگاه نصب شده و نمای سبز آن مجوز ورود به بلاک می باشد.

 

۲: چراغ شروع حرکت ( Start Signal ) :

چراغی است که در نزدیکی دگا‍ژ و در سمت راست هر خط نصب شده و دارای دونمای ( قرمز و سبز) یا سه نمای ( سبز ، زرد و قرمز) می باشد که در ایستگاههای فاقد بلاک سیگنال به منزله فرمان اصلی حرکت می باشد.

 

ریل جرثقیل

 

۳: چراغ ورودی (Home Signal ) :

چراغی است سه نما (سبز ، زرد و قرمز) که در ورودی ایستگاه نصب شده و با توجه به شرایط ورود وسیله به ایستگاه نمای آن تغییر می یابد .

 

۴: چراغ بعد از چراغ ورودی (After Home Signal) :

 

چراغی است با سه نما ( سبز ، قرمز و زرد) که در نزدیکی سوزن ورودی ایستگاه نصب شده و در مواقع مانور از نمای زرد آن استفاده می گردد همچنین در زمان ورود قطار نمای سبز و زرد آن از چراغ ورودی ایستگاه تبعیت می نماید  که به آن چراغ مانوری نیز می گویند.که درسیستمR.C پایه کوتاه ودر برخی محور ها پایه بلند است ونیزدرایستگاههای تشکیلاتی به منزله توقف وسپس ورودبه خط غیرعلائمی باعلامت سوزنبان میباشد.

 

۵: چراغ خبری ( Distant Signal ) :

چراغی است دو نما ( سبز و زرد) که به منظور اطلاع از نمای چراغ اصلی نصب می گردد .نمای زرد آن زمانی روشن است که نمای چراغ اصلی قرمز بوده و در غیر اینصورت سبزمی باشد .

 

۶: نمای سبز:

این نما به مفهوم عبور آزاد می باشد

 

۷: نمای زرد :

این نما به مفهوم عبور با احتیاط می باشد

 

 

ریل جرثقیل سقفی

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *