کاربرد ریل و واگن

کاربرد ریل و واگن


ریل و واگن (لینیرگاید)

کاربرد ریل و واگن : به دلیل اهمیت حرکت خطی رفت و برگشتی در ماشین آلات مختلف، ریل و واگن صنعتی کاربرد‌‌های مختلفی دارد. یکی از کاربرد‌های اصلی لینیرگاید‌‌ها استفاده در ماشین‌های مخصوص سی ان سی است. دستگاه سی ان سی دستگاهی است که با استفاده از رایانه مقداردهی می‌شود و به کمک آن می‌توان انواع برش و حکاکی روی سطوح مختلف اعم از چوب، فلز و … ایجاد کرد.

 

ریل جرثقیل

 

کاربرد ریل و واگن

از دیگر موارد کاربرد ریل و واگن‌ها می‌توان به دستگاه‌های مختلف بسته بندی وسایل اشاره کرد.

دستگاه‌های بسته بندی انواع مختلفی دارند اما وجه مشترک همه آن‌ها استفاده از حرکت رفت و برگشتی است ؛ یعنی همان چیزی که نیاز به استفاده از ریل و واگن‌ها را تشدید می‌کند. از انواع مختلف دستگاه بسته بندی صنعتی می‌توان به دستگاه پر کن ، دستگاه تاریخ زن، دستگاه چسب زن کارتن، دستگاه دوخت نایلون و … اشاره کرد. از ریل و واگن‌ها در دستگاه های ساخت قوطی کنسرو هم استفاده می‌شود.

 

ریل جرثقیل سقفی

 

اندازه ریل و واگن

ریل و واگن‌ها به صورت شاخه‌هایی با طول ۴ و ۵ متر طراحی و ساخته می‌شوند. با توجه به نوع و اندازه دستگاهی که قصد اتصال به ریل و واگن دارد ، می‌توان شاخه‌های ریل و واگن ها را برش زد و به اندازه دلخواه درآورد. برند‌های مختلفی اقدام به تولید ریل و واگن می‌کنند اما معتبرترین آن‌ها برند هایوین (Hiwin) است. هایوین یک برند تایوانی و تولید کننده محصولات و قطعات مختلف صنعتی است.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *