۷ مرحله ی حمل و نقل ریلی برای ترخیص کالا از گمرک چیست؟

واردات و تامین ریل

واردات و تامین ریل


۷ مرحله ی حمل و نقل ریلی برای ترخیص کالا از گمرک چیست؟

یکی از بهترین راه های حمل و نقل بین المللی جابجایی بار از طریق راه آهن است. با افزایش مرزهای ریلی و ترانزیت خارجی، واردات و ترخیص کالا از طریق ریل از گمرک اهمیت بیشتری یافته است. امنیت بالا در حمل بارهایی که حجم زیادی دارند، قطار را با چندین واگن یا کامیون سنگین جایگزین کرده است. حمل و نقل ریلی علاوه بر امنیت بالا به دلیل صرفه جویی در مصرف سوخت و کمک به محیط زیست با آلودگی کمتر هوا برای حمل کالا در مسافت های طولانی بهتر است. از طرفی در سفرهای زمینی، با هر محور-چرخ قطار، کالاهای بیشتری در مقایسه با حمل و نقل جاده ای جابه جا می شود. بنابراین صرفه جویی ۵۰ تا ۷۰ درصدی در مصرف انرژی و پخش وزن بار در مسافت طولانی جاده، این روش را به روشی مقرون به صرفه تبدیل کرده است.

پردازش یک محموله ریلی بسیار شبیه به پردازش ترخیص کامیون است. دو شرط لازم برای ترخیص واگن های راه آهن در مرز وجود دارد. کارگزار گمرک باید یک ورودی ارسال کند و شرکت راه آهن باید یک مانیفست/تشکیل را از طریق ACE ارسال کند.

مراحل حمل و نقل ریلی برای ترخیص کالا از گمرک

با توجه به اهمیت نظارت بر ورود و خروج کالا به کشور و همچنین جلوگیری از ورود و خروج غیرقانونی کالا، بدیهی است که ترخیص کالا نیازمند تشریفات قانونی نسبتاً دقیقی است. اگرچه این مراحل با توجه به نوع بار، کشور مبدا و مقصد و قوانین گمرکی هر کشور متفاوت است.

در اینجا خلاصه ای از روند ترخیص کالا از گمرک آورده شده است:

۱٫ اعلامیه ثبت نام در سیستم EPL

اصطلاح اظهارنامه به این دلیل به کار می رود که ماموران گمرک باید کالا را ببینند و معاینه کنند. در این مرحله صاحبان کالا یا نماینده قانونی آنها – در اینجا شرکت راه آهن – باید در سامانه مربوطه اظهارنامه ارائه کنند. این اظهارنامه حاوی اطلاعاتی درباره کالاهایی است که قصد دارید از طریق شرکت حمل و نقل ریلی صادر یا وارد کنید.

۲٫ احراز هویت و مسیریابی

در این مرحله مدارک مربوطه به دقت بررسی شده و در صورت تایید، شماره ثبت کلبه به صاحبان کالا اختصاص می یابد. منظور از رسید کلبه این است که اظهارنامه واردات یا صادرات کالا با شماره ای که مخصوص صاحب کالا است ثبت و ممهور شود.

۳٫ کنترل کالا

هنگام بررسی کالا لازم است یکی از سه مسیر سبز، زرد و قرمز را برای ارزیابی کالا طی کنید. در صورت قرار گرفتن محصول در مسیر زرد و قرمز باید توسط کارشناسان و بازرسان بررسی شود و مدارک توسط صاحب کالا ارائه و توسط بازرسان مقایسه و مطابقت داده شود. پس از گذراندن ارزیابی اولیه در قسمت ارزش، ارزش اظهار شده، سوابق گمرکی و … مجددا بررسی می شود.

۴٫ اخذ مجوز

مجوزهایی مانند استاندارد، بهداشت، مخابرات، قرنطینه، انرژی اتمی، تجهیزات پزشکی، جهاد، وزارت راه، مالیات و … نمونه هایی از گواهی نامه های مورد نیاز برای ترخیص کالا هستند.

۵٫ بررسی تعرفه و تطبیق محصول توسط کارشناسان

در این مرحله تعرفه گمرکی کالا توسط کارشناسان بررسی و با اسناد کالا مقایسه می شود. همچنین مجوزهای اخذ شده قبلی مجددا بررسی می شود و در صورت انطباق کامل مدارک با محصول، کارشناس آن را تایید و امضا می کند.

۶٫ صدور سند ترخیص و تسویه تعرفه مذکور

پس از محاسبه و تایید تعرفه ترخیص کالا، صاحبان کالا یا شرکت حمل و نقل ریلی به عنوان نماینده صاحب کالا، مبلغ را پرداخت و رسید ارائه می کنند. پس از دریافت رسید پرداخت توسط گمرک، مجوز سبز گمرکی برای صاحب کالا صادر می شود. با پرداخت این هزینه و صدور مجوز سبز، صاحب کالا می تواند کالا را از گمرک خارج کند.

۷٫ تسویه هزینه های ذخیره سازی و اجازه بارگیری

صاحب کالا پس از صدور سند ترخیص کالا باید کارهای مربوط به حمل و نقل کالا را انجام داده و با شرکت حمل و نقل ریلی مربوطه تسویه حساب نماید. گمرک پس از دریافت قبض انبار و مدارک مورد نیاز، مجوز بارگیری را برای صاحب کالا صادر می کند که در این صورت وی باید هزینه های انبارداری که در گمرکات مختلف وجود دارد و شامل هزینه تخلیه و بارگیری، بیمه محصول، هزینه های انبارداری، بیمه کالا، هزینه های انبارداری، پرداخت هزینه های انبار، بیمه کالا، کالا و خدمات مربوطه را بپردازد. هزینه های ذخیره سازی، بیمه پرداخت کالا، هزینه های ذخیره سازی، پرداخت هزینه های انبار، بیمه محصول، کالا و خدمات مرتبط. هزینه های ذخیره سازی، بیمه پرداخت محصول، هزینه های انبارداری، پرداخت هزینه های انبار، بیمه محصول، کالا و خدمات مرتبط. و زمان رسوب محصول در انبار پولی و غیره

پس از گذراندن این مراحل، کالا آماده خروج و ترخیص کامل از گمرک است.

با توجه به اینکه حمل و نقل ریلی توسط شبکه ریلی انجام می شود، ترخیص کالا شامل مواردی است که شرکت حمل و نقل ریلی بین المللی قرارداد شما باید برای خروج کالا از گمرک در نظر بگیرد. در ادامه به بررسی این موارد نیز می پردازیم.

آشنایی با استانداردهای ریل ها

مزایای حمل و نقل ریلی چیست؟

حمل و نقل ریلی یکی از بهترین روش های حمل و نقل بوده است. و بسیاری از کشورها به دلیل مزایای زیادی که این روش دارد از آن استفاده می کنند. از مزایای روش ترخیص ریلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایمنی بالا نسبت به دیگر روش های حمل و نقل

طبق آمار به دست آمده طی دهه گذشته ترخیص کالا از طریق ریل کمترین تلفات را داشته است. به طوری که این رقم چندین برابر کمتر از سیستم حمل و نقل جاده ای بود. این امر امنیت فوق العاده حمل و نقل ریلی را نشان می دهد.

کاهش مصرف انرژی

یکی از مهمترین مزایای ترخیص ریل کاهش مصرف انرژی و در نتیجه حفظ سلامت محیط زیست است. مدتی سوخت مورد استفاده در قطارها بخار بود که بعداً به زغال سنگ تبدیل شد. اما امروزه از لوکوموتیوهایی استفاده می شود که انرژی شیمیایی حاصل از ترکیب سوخت و اکسیژن هوا را به انرژی حرارتی تبدیل می کند.

راحتی و آسایش مسافران

بسیاری از مردم به دنبال راحت ترین سیستم های حمل و نقل هستند. حمل و نقل ریلی یکی از راحت ترین گزینه های حمل و نقل است زیرا قطارها با سرعت نسبتاً متوسط حرکت می کنند.

عدم توقف در طول مسیر

یکی از بهترین مزایای ترخیص راه آهن این است که قطار در طول مسیر متوقف نمی شود. حمل کالا با سایر وسایل نقلیه جاده ای علاوه بر نگرانی از تصادفات، نگرانی ترافیک و اتلاف وقت را به دنبال دارد. اما در حمل و نقل ریلی قطارها حتی از ابتدا تا انتهای مسیر هم توقف نمی کنند و به طور مداوم به مسیر خود ادامه می دهند.

مقرون‌ به ‌صرفه بودن

سیستم حمل و نقل ریلی قیمت مناسبی دارد. تا افراد با هر کسب و کاری بتوانند از آن استفاده کنند. معمولا به دلیل هزینه بالای حمل و نقل هوایی، تنها مشاغل پردرآمد می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. در حالی که ترخیص ریلی گمرکی مقرون به صرفه ترین خدمات را ارائه می دهد.

واگن برای حمل کالا

از دیگر مزایای حمل و نقل ریلی می توان به وجود واگن های باری اختصاصی اشاره کرد. این واگن ها انواع مختلفی دارند و هر کدام برای حمل یک نوع بار می باشد. واگن های حمل کالا شامل واگن های تخت، واگن های مخزن دار و واگن های یخچال دار می باشد.

کاهش نیاز به احداث بزرگراه

حمل و نقل ریلی نیاز مردم به استفاده از وسایل نقلیه جاده ای را کاهش می دهد و از ساخت بسیاری از بزرگراه ها جلوگیری می کند.

امکان ترانزیت کالا بین کشورهای همسایه

افزایش خطوط ریلی بین کشورهای مختلف می تواند میزان ترانزیت کالا بین کشورها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. بسیاری از کشورهای اروپایی از حمل و نقل بین المللی برای کاهش هزینه ها استفاده می کنند. استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی علاوه بر کاهش هزینه های حمل و نقل به حفظ سلامت محیط زیست نیز کمک می کند.

امنیت بالا

آمارها نشان می دهد که حمل و نقل ریلی از حمل و نقل جاده ای ایمن تر است. بنابراین در این روش کالا در معرض خطر کمتری قرار دارد.

کاهش هزینه ‌های ترانزیت

از دیگر مزایای حمل و نقل ریلی می توان به کاهش هزینه های حمل و نقل بار اشاره کرد. ترخیص ریلی کالا دومین روشی است که برای جابجایی محصولات پس از سیستم باربری زمینی استفاده می شود. حمل بار با کشتی و هواپیما هزینه زیادی دارد و سیستم حمل و نقل ریلی این هزینه ها را کاهش داده است.

حمل کالاهای خطرناک

یکی از روش های ایده آل و مقرون به صرفه برای حمل و نقل کالاهای خطرناک مانند سوخت های فسیلی و مواد قابل اشتعال، استفاده از روش ترخیص ریلی است. بسیاری از کالاهای خطرناک را می توان از این طریق حمل کرد.

جرثقیل های سقفی چیست؟

حمل و نقل ریلی بین المللی چیست؟

حمل و نقل ریلی بین المللی به معنای حمل و نقل کالا بین دو کشور است. شرکت ها موظفند محموله های حمل شده از طریق راه آهن را با نهایت دقت به مقصد برسانند. این دقت شامل عدم آسیب یا تخریب محصول می شود. وی خاطرنشان کرد: عوامل زیادی از جمله نوع کالا، مسافت کشور مورد نظر و نیازهای تجاری در تصمیم گیری شرکت های ترخیص ریلی موثر است. شرکت های ترخیص کالا از گمرک ریلی ابتدا باید تمام قسمت های مختلف پروژه خود را در نظر بگیرند. این شرکت ها باید اطلاعات لازم را در مورد وزن، اندازه و نوع کالا به دست آورند.

به عنوان مثال، زمانی که قصد صادرات مواد غذایی به کشور دیگری را دارید، باید کوتاه ترین راه و سریع ترین وسیله حمل و نقل را انتخاب کنید. اما اگر قصد دارید بار زیادی را از کشوری به کشور دیگر انتقال دهید، بهتر است از روش حمل و نقل ریلی استفاده کنید. برای استفاده از روش ترخیص ریلی کالا باید به مواردی مانند قوانین کشور مقصد، ریسک حمل و نقل و ارزش کالا توجه ویژه ای شود. اگر قصد استفاده از روش ترخیص ریلی گمرکی را دارید باید به نکاتی مانند کیفیت، زمان، تعرفه و سایر شرایط شرکت مربوطه توجه داشته باشید. عدم توجه به چنین نکاتی باعث بروز مشکلات و ضررهای مالی برای شما خواهد شد.

محاسبه هزینه های حمل و نقل ریلی برای ترخیص کالا از گمرک

هزینه حمل و نقل کالا از طریق راه آهن به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

اندازه بار یکی از عوامل مهم در محاسبه هزینه حمل و نقل ریلی است. هر چه اندازه و وزن محصول بزرگتر باشد، هزینه ارسال نیز بالاتر خواهد بود.
هر چه نقطه تحویل به راه آهن نزدیکتر باشد، هزینه حمل و نقل کمتر می شود.
برای کالاهایی که باید از مرز عبور کنند، هزینه واردات و ترخیص کالا از گمرک اضافه می شود.
در محاسبه هزینه باربری ریلی، نوع کالایی که می خواهید ارسال کنید بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر محصول مورد نظر شکننده، قابل اشتعال یا سمی باشد، هزینه حمل و نقل افزایش می یابد.
هزینه بیمه کالاهای با ارزش بالاتر از کالاهای با قیمت معمولی است. هر چه ارزش محصول بیشتر باشد، هزینه بیمه نیز بیشتر می شود.
هزینه جابجایی کالا در مسافت های طولانی نسبت به سایر روش های حمل و نقل کمتر است.

INGATING

فرآیند بررسی یک کانتینر یا تریلر در یک مرکز چندوجهی. فرآیند ingate شامل بازرسی واحد، تأیید رزرو، و تأیید اینکه کارگزار با موفقیت یک ورودی را در CBP ثبت کرده است. شرکت حمل و نقل مجاز به تحویل محموله تا زمانی که فرآیند تحویل کالا انجام نشود، نخواهد بود.

مراحل مرزی حمل و نقل ریلی

نکته کلیدی این است که اطلاعات گزارش شده توسط شرکت راه آهن و کارگزار صحیح، دقیق و منسجم باشد. هنگامی که قطاری به مرز ایالات متحده می رسد و یک کپی از مانیفست ACE خود را به گمرک ایالات متحده ارائه می دهد، افسر گمرک باید بتواند از طریق برنامه ACE (محیط تجاری خودکار) ببیند که یک ورودی در پرونده برای هر اتومبیل موجود در آن وجود دارد. قطار – تعلیم دادن. وجود دارد. . .

مانیفست و ورودی گمرک در برنامه ACE از طریق شماره صورتحساب گمرکی، شناسه تجهیزات و پورت مرتبط هستند. اگر اطلاعات ارسال شده در مانیفست و ورودی ACE متفاوت باشد، ارسال در مرز تا اصلاح اطلاعات به تعویق خواهد افتاد. گمرک ایالات متحده حق دارد هر واگن ریلی را که وارد ایالات متحده می شود بازرسی کند.

Consist راه آهن حمل و نقل ریلی

Consist فهرستی است که وسایل نقلیه ریلی تشکیل دهنده یک قطار را مشخص می کند. زمانی که واگن ریلی توسط CBP آزاد شد، ترکیبی برای کارگزار ارسال می شود که سفارش را نشان می دهد.

موارد مؤثر بر حمل و نقل ریلی برای ترخیص کالا از گمرک:

وزن و اندازه کالا و به طور کلی ابعاد بار آزاد از طریق راه آهن موثر است.
مسافت های طولانی برای حمل بارهای سنگین مقرون به صرفه تر است.
فاصله تا مقصد تحویل و هزینه رفت و برگشت تا مقصد.
نوع کالا از نظر اشتغال پذیری، شکنندگی، سرزندگی یا سمی بودن از نظر بیمه.
ترخیص بار ورودی از مرز هزینه ها و قوانین خاص خود را دارد.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *