ریل و واگن چیست؟

ریل و واگن چیست؟


ساختار و مشخصات فنی ریل و واگن

ریل و واگن چیست؟ لینیرگاید از دو قطعه اصلی تشکیل شده است : ریل (که به آن بلوک هم می‌گویند) و واگن. نحوه قرارگیری این دو قطعه در کنار هم به این صورت است که واگن روی ریل سوار می‌شود. واگن همان قسمتی است که بار مکانیکی به وسیله پیچ و مهره به آن متصل می‌شود و به این ترتیب حرکت رفت و برگشتی انجام می‌شود. همانطور که ذکر شد، یکنواخت و بدون لرزش بودن حرکت بار مکانیکی در دستگاه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد.

 

ریل جرثقیل

 

به منظور بهتر و روان تر بودن حرکت واگن روی ریل، بین این دو از ساچمه های بسیار ریزی استفاده شده است که همزمان با حرکت واگن روی ریل، ساچمه‌ها هم جابجا می‌شوند تا حرکت بار مکانیکی یکدست و یکنواخت انجام شود.

 

چقدر با لینیر گاید آشنایی دارید؟

لینیر گاید یا ریل و واگن قطعه‌ای صنعتی است که به منظور ساپورت یک بار مکانیکی در مسیر خطی رفت و برگشتی استفاده می‌شود. منظور از ساپورت یک بار مکانیکی این است که ریل و واگن از انحراف بار مکانیکی به سمت چپ و راست هنگام حرکت جلوگیری می‌کند و به این ترتیب حرکتی مستقیم و بدون لغزش ایجاد می‌شود. اهمیت استفاده از ریل و واگن‌ها زمانی بهتر درک می‌شود که بدانیم حتی انحراف‌های بسیار کم در حرکت بار‌های مکانیکی ممکن است نتیجه خروجی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. کوچکترین انحرافات در دستگاه cnc ، نتیجه نهایی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

ریل جرثقیل سقفی

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *