ریل جرثقیل

ریل جرثقیل


ریل جرثقیل سقفی

هنگامی که نیاز به جابجایی مواد حجیم یا بارهای بسیار سنگین از طریق یک صنعت باشد، استفاده از جرثقیل سقفی به جای تلاش برای حرکت در راهروها و فضای کف، راحت‌ تر و کارآمدتر است. جرثقیل های سقفی در امتداد ریل یا تیر به صورت افقی به سمت بالا و پایین می آیند و می توانند بارهای بسیار سنگین را با خیال راحت برای شما جا به جا کنند. حرکت و سرعت جرثقیل توسط اپراتور با استفاده از اتاق کنترل جرثقیل سقفی یا کنترل بی سیم هدایت می شود.

ریل جرثقیل سقفی در اندازه ها و ضخامت های مختلف موجود هستند. ریل های جرثقیل به طور خاص برای تحمل بار زیاد طراحی و ساخته شده اند. مسیر حرکت جرثقیل است که توسط ریل های جرثقیل مشخص می‌شود. این امر می تواند اطمینان حاصل کند که جرثقیل در امتداد خط تعیین شده حرکت می کند و ایمنی حمل و نقل را تضمین می کند. انتخاب ریل جرثقیل معمولاً با توجه به نوع جرثقیل مطابقت داده می شود و عمدتا با در نظر گرفتن حداکثر فشار چرخ بر روی ریل جرثقیل سقفی و اندازه چرخ انتخاب شده محاسبه می‌شود.

با توجه به انواع مختلف جرثقیل ها، ریل های نگهدارنده جرثقیل متفاوتی در بازار وجود دارد، مانند ریل جرثقیل سقفی، ریل جرثقیل دروازه ای و غیره. هنگام انتخاب ریل جرثقیل، نه تنها باید اندازه چرخ را در نظر بگیریم، بلکه طراحی و کاربرد را نیز باید در نظر بگیریم.

انواع ریل جرثقیل سقفی

ما طیف وسیعی از مقاطع ریلی فولادی را برای استفاده با جرثقیل های سقفی، دروازه ای و بازویی ارائه می دهیم. محصولات ریل جرثقیل سقفی در انبار ما شامل طیف گسترده ای از انواع ضخامت ها و اندازه های انواع تیپ چهار پهلو و راه آهنی

می باشد. کافیست با مشاوران شرکت توسعه سازه و فلز ریل ایران تماس بگیرید تا مناسب ترین نوع ریل جرثقیل سقفی با کیفیت و مناسب ترین قیمت را تهیه نمایید.

خرید ریل راه آهن

جنس ریل جرثقیل سقفی

فولاد (فولاد ذوب شده در اجاق به صورت کشته و نیمه کشته)
آلومینیوم (انعطاف پذیر مناسب فضاهای کوچک)
پی وی سی (پلاستیکی مهندسی با مقاومت)
منگنز، سی، فسفر و سایر عناصر آلیاژی (جهت پیشگیری از خوردگی)

گیره ریل جرثقیل سقفی

از گیره های ریل جرثقیل برای نگه داشتن ریل جرثقیل و ثابت کردن آن بر روی کفی جرثقیل استفاده می شود. گیره ریل جرثقیل یک بست مهم در ریل جرثقیل است. قسمت بالایی گیره های ریل جرثقیل بر روی ریل جرثقیل نصب می شود و قسمت پایینی بر روی صفحات لنگه جرثقیل ثابت می شود.

دو روش برای نصب ریل جرثقیل سقفی وجود دارد. هر کدام از این روش ها مزایای خود را دارد و برای شرایط مختلف مناسب است.

توسط پیچ ریل
توسط جوشکاری

گیره و پیچ ریل جرثقیل پیچ دار باید با هم استفاده شوند. به دلیل بار زیاد، معمولاً به جای پیچ و مهره های معمولی از پیچ های با استحکام بالا استفاده می شود. پیچ‌های مختلف با استحکام بالا (ASTM A325 Bolts، astm a193، a307، Bolt a490 و غیره) باید با توجه به بارهای مختلف برای تقویت انتخاب شوند.

نصب ریل جرثقیل سقفی

ریل جرثقیل بر روی تیرهای نگهدارنده سنگفرش می شود که شامل تیر فولادی و تیر بتنی است. برای نصب ریل از دو نوع تیر ریلی استفاده می شود: یکی تیر فولادی و دیگری تیر پیش ساخته بتنی.

پد ریل جرثقیل سقفی

پدهای ریل از لوازم جانبی مهم در سیستم مسیر جرثقیل سقفی هستند. از لاستیک، لاستیک EVA و مواد دیگر ساخته می‌شوند. در قسمت پایینی ریل ها قرار داده می شود تا یک اتصال منعطف بین مسیر و پایه نصب ایجاد شود، به طوری که کف مسیر به طور یکنواخت تحت فشار قرار گیرد و از ایجاد نیروی بیش از حد موضعی و آسیب به سیستم مسیر جلوگیری کند.

با توجه به ویژگی های الاستیک پد ریل جرثقیل سقفی این ابزار مهم می تواند به طور موثر ارتعاش ایجاد شده در حین کار جرثقیل سقفی را کاهش دهد. همچنین می تواند ضربه روی پایه مسیر ناشی از لرزش را کاهش دهد و برخورد سخت بین چرخ ها و مسیر را از بین ببرد. تمامی نکات گفته شده باعث می‌شود تا استفاده از پد ریل جرثقیل عمر مفید کل سیستم جرثقیل سقفی را افزایش دهد.

تیر نگهدارنده ریل جرثقیل سقفی

تیر پیش ساخته بتنی باید دارای یک سوراخ تعبیه شده برای نصب با پیچ و مهره یا مستقیما در بتن باشد. تیر مسیر باید طوری ساخته شود که موقعیت سوراخ های پیچ در جهت عرضی و طولی تیر کمتر یا مساوی ۵ میلی متر باشد.

مطابقت ریل با نقشه

جهت نصب ریل جرثقیل سقفی با توجه به نقشه جرثقیل سقفی، موقعیت، ارتفاع باید اقدام شود. قبل از نصب ریل، ابتدا شیار، مقطع، خط مستقیم ریل جرثقیل سقفی را بررسی کنید، پس از واجد شرایط بودن مسیر ریل جرثقیل را آسفالت کنید.

پس از اتمام نصب سازه های نگهدارنده ریل، ریل های جرثقیل باید مطابق نقشه و دستورالعمل سازنده نصب شوند. سطح مقطع ریل ها را با خط مرکزی تیرهای باند تراز کنید. ریل ها را با پیچ و مهره ها مطابقت دهید. ریل باید روی تیرهای باند قرار گیرد و بررسی کنید که هیچ اتصال ریلی با موقعیت گیره مطابقت نداشته باشد. حداقل فاصله بین هر اتصال و درز انبساط باید مطابق با مشخصات پروژه و الزامات مهندسین باشد در صورت لزوم ریل را قطع کنید.

ریل معدنی چیست؟

جوشکاری ریل جرثقیل سقفی

درپوش های انتهایی را در انتهای باند جرثقیل نصب کنید توجه کنید که لبه‌های جلویی باید هم سطح یکدیگر بوده و با باند جرثقیل زوایای قائم داشته باشند. جوشکاری ریل باید مطابق با نقشه باشد. هنگام جوشکاری تیر را از گرمای بیش از حد محافظت کنید. حیم جوشکاری خط مرکزی ریل باید به عنوان مرجع استفاده شود و گیره ها باید به صورت جفت مخالف نصب شوند توجه کنید آنها هرگز نباید لق باشند.

سر پیچ ها را در قسمت پایینی گیره ها نصب کنید و تا جایی که ممکن است فشار دهید سپس قسمت بالایی گیره را نصب کنید و آن را به سمت ریل فشار دهید و محکم نصب کنید. هنگامی که قسمت بالایی گیره در موقعیت خود قرار گرفت، از یک آچار ضربه ای برای چرخاندن مهره استفاده کنید. در حالی که قسمت بالایی را در جای خود ثابت نگه داشته اید.

جوشکاری باید قبل از نصب پد تکمیل شود زیرا گرمای بیش از حد می تواند به لنت آسیب برساند. جوشکاری باید مطابق با استاندارد ها انجام شود. پس از جوشکاری قسمت پایینی گیره توجه کنید تا شکاف بین ریل جرثقیل و گیره پایین ریل مطابق با توصیه سازنده مونتاژ شود. پس از فاصله مناسب گیره ریل تا ریل باند، گیره را در دو سر و وسط جوش می دهیم. اجزای پایینی گیره ها به ساختار پشتیبانی جوش داده می شوند. مجدداً شکاف بین گیره ریل و ریل باند را پس از جوشکاری با تایید بازرس بررسی کنید. سپس به جوشکاری نهایی ادامه دهید. نوع جوش باید مطابق با نقشه فروشنده باشد.

نکات نگهداری ریل جرثقیل سقفی

ناهماهنگی باندهای جرثقیل سقفی باعث سایش چرخ های جرثقیل، فلنج چرخ ها، یاتاقان ها و ریل ها می شود. اگر اصلاح نشوند، می توانند منجر به تصادف، خرابی یا خارج شدن از ریل جرثقیل سقفی شوند و می توانند منجر به کاهش بهره وری و خرابی پرهزینه مورد نیاز برای تعمیر و تعویض قطعات گران قیمت شوند. پس نظارت بر نحوه عملکرد و بررسی ریل جرثقیل سقفی یکی از معیار های مهم در نگهداری ریل جرثقیل سقفی است.

همانطور که همه ما می دانیم اگر می خواهید ریل جرثقیل با کیفیت بالا بخرید، انتخاب تامین کنندگان خوب ریل جرثقیل بسیار مهم است. پس از خرید جرثقیل، سازنده مدل ریل جرثقیل متناسب با جرثقیل را به شما توصیه می کند. به عنوان یک خریدار جرثقیل، نحوه انتخاب و طراحی ریل جرثقیل بسیار دشوار به نظر می رسد.

در این زمان، شما می‌توانید با شرکت توسعه سازه و فلز ریل ایران تماس حاصل نمایید و ریل جرثقیل سقفی با کیفیت را با بهترین قیمت همراه با لوازم جانبی مناسب خریداری نمایید. همچنین تیم متخصص مسئول بازرسی و نصب برای اطمینان از عملکرد صحیح جرثقیل سقفی در تمامی مراحل انتخاب طراحی و نصب همراه شما خواهد بود.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *