مزایای درب اتوماتیک صنعتی چیست؟

درب صنعتی و گاراژ

درب صنعتی و گاراژ


مزایای درب اتوماتیک صنعتی چیست؟

خرید درب اتوماتیک صنعتی یکی از ملزومات واحدهای صنعتی است. از جمله مزایای درب های اتوماتیک صنعتی شامل موارد زیر است:

عایق بودن درب صنعتی

به دلیل وجود مواد عایق در ساختار درب صنعتی، در محیط هایی همچون کارخانه ها، و شرکت های تولیدی بسیار مناسب هستند.

سرعت باز و بسته شدن بالا

از مهمترین نکات استفاده از درب اتوماتیک صنعتی، سرعت عملکرد آن است. به دلیل منظم بودن فرآیند تولید و جهت جلوگیری از اتلاف وقت کارگران، اگر در این نوع محیط ها از درب های معمولی استفاده شود، ممکن است زمان زیادی صرف باز و بسته شدن درب شود. در صورتی که استفاده از درب صنعتی می تواند سرعت بازشو را افزایش دهد.

جداسازی محیط انبارها با درجه سرمایشی متفاوت

کنترل کردن دمای مواد خام صنعتی و دیگر محصولات کارخانه از ویژگی های دیگر این نوع درب ها است، زیرا از ورود و خروج هوا به داخل مجموعه تولیدی جلوگیری می کند.

آشنایی با استانداردهای ریل ها

جلوگیری از ورود آلایندهای مختلف و گرد و غبار

درب اتوماتیک صنعتی تا حد بسیار زیادی مانع از ورود آلاینده های مختلف و گرد و غبار به محیط داخل کارخانه می شوند. فرض کنید در یک منطقه صنعتی که شاهد فراوانی درصد آلاینده های هوا هستیم. با هر بار باز و بسته شدن درب ورودی چه میزان آلاینده وارد محیط می شود. خصوصا اگر در این محیط همچنان از درب های سنتی و متداول قدیمی استفاده شود که فرآیند باز و بسته شدن آن اندکی متفاوت است، میزان آلاینده های ورودی به این محیط چندین برابر خواهد بود. این موضوع تا حد بسیاری می تواند بر سلامت کارکنان این مرکز و مجموعه تاثیرات منفی بگذارد. پس از ورود درب های صنعتی به صنعت و حتی زندگی روزمره تا حد بسیاری زیادی از ورود این حجم از آلاینده ها کاسته شد و این موضوع از مهمترین و حیاتی ترین مزایای درب صنعتی به شمار می رود.

امنیت بالا با درب برقی صنعتی

امنیت نیروهای انسانی، امنیت کالای تولید شده، امنیت دستگاه های مختلف موجود در کارخانه از مهمترین مسائلی هست که مدیران کارخانجات و شرکتهای تولیدی بایستی به آن توجه ویژه داشته باشند. بنابراین مهمترین مزیت درب صنعتی که میتوان به آن اشاره کرد، ایجاد امنیت و ایمنی در حین کار می باشد. شما با استفاده از درب صنعتی و یا درب اتوماتیک مناسب قادر خواهید بود تا از اموال، کالاها و محصولات تولیدی به شکل مطلوب حفاظت نمایید.

چگونه یک درب اتوماتیک صنعتی انتخاب کنیم؟

یکی از معیارهای انتخاب درب اتوماتیک صنعتی این است که مکان نصب درب صنعتی کجا هست؟ به عبارت دیگر آیا این درب داخل کارخانه یا شرکت نصب خواهد شد؟ یا در محوطه کارخانه و فضای بیرونی آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

باید به این نکته اشاره کرد که برخی از درب ها همچون درب آهنی صنعتی از جنس استیل هستند و در محیط هایی استفاده میشوند که امنیت پایین بوده و خطر سرقت محصولات در آنها بالاست.

جرثقیل های سقفی چیست؟

قدم دوم در انتخاب بهترین درب اتوماتیک صنعتی تعیین موارد زیر است:

الف) نحوه بازشوی درب برقی صنعتی چگونه است؟

انواع درب اتوماتیک صنعتی به شیوه های مختلفی باز و بسته می شوند. به عبارت دیگر، برخی از دربهای صنعتی به سمت بالا باز می شوند. همچنین بعضی دیگر به چپ یا راست حرکت می کنند. پس دقت کنید باید حتما با توجه به نحوه تردد در محل تعبیه شده برای نصب درب صنعتی، و نحوه ورود و خروج کالا، جهت جلوگیری از هرگونه مشکلی، نوع بازشوی درب اتوماتیک صنعتی را مشخص نمایید.

ب) درب صنعتی ریموت دار و کنترل از راه دور باشد یا به صورت دستی باز و بسته شود؟

یکی از مهمترین نکاتی که در خرید درب اتوماتیک صنعتی باید توجه کنید، نحوه کنترل این درب ها است.

ج) اندازه گیری محیط تعبیه شده برای نصب درب اتوماتیک

 

درب اتوماتیک سکشنال

این مدل، نوع دیگری از دربهای اتوماتیک صنعتی است که در فضاهای کوچکتر و با محدودیت عرض نصب می شوند. این نوع دربها به دلیل قابلیت جمع شوندگی در زیر سقف در ورودی های کم عرض به کار گرفته می شوند. انواع درب برقی صنعتی عبارتند از:

۱. درب اتوماتیک صنعتی ریلی

۲. درب اتوماتیک سکشنال

۳. درب اتوماتیک سکشنال زیر سقفی

۴. درب سریع فولداپ پی وی سی(های اسپید در)

۵. داک لولر

۶. درب اتوماتیک مخصوص آشیانه هواپیما و هلیکوپتر

در واحدهای تولیدی صنعتی، به طور معمول ماشین آلات بزرگ صنعتی تردد کرده و یا جهت حمل کالاها از کامیون ها و ابزارآلات بزرگ استفاده می کنند. بنابراین درب اتوماتیک صنعتی برای صنایع بزرگ دارای مزایا و کاربردهای زیادی است. دربهای خارجی واحد تولیدی که معمولا به صورت درب اتوماتیک کرکره ای ریلی یا درب کرکره ای بالارونده (رول آپ) هستند و دیگری درب های اسپید(سریع) که در فضاهای داخلی و به منظور کنترل تردد بین واحدها نصب می شوند. دربهای های اسپید از سرعت بالایی برخوردار بوده و علاوه بر اینکه در تعداد باز و بسته شدن روزانه محدودیتی ندارند در برخورد با مانع مقاوم بوده و به سرعت باز می شوند. درب اتوماتیک کرکره ای نیز علیرغم ابعاد بزرگشان چه در نوع درب کرکره ای ریلی و یا درب کرکره ای رول آپ از مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی، سرقت و اعمال خرابکارانه برخوردار بوده و همه قابلیت های درب اتوماتیک همچون کرکره برقی را دارا هستند.

آشنایی با واردات و تامین ریل

قیمت درب اتوماتیک صنعتی

دربهای اتوماتیک صنعتی به دلیل تنوع بالایی که دارند، قیمت های متفاوتی برای آنها درنظر گرفته می شود. فاکتورهای موثر در قیمت درب صنعتی، سرعت کارکرد درب، موتور تعبیه شده در آن، متریال درب ساخته شده است.

علاوه بر این موارد، برند شرکت درب اتوماتیک می تواند در قیمت آن نیز تاثیر گذار باشد.

جمع بندی

در این مقاله مزایا و نحوه تعیین قیمت درب اتوماتیک صنعتی بیان شد.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *