ویژگی‌ها و مزایای استفاده از درب صنعتی اتوماتیک

درب صنعتی و گاراژ

درب صنعتی و گاراژ


ویژگی‌ها و مزایای استفاده از درب صنعتی اتوماتیک

ویژگی‌ها و مزایایی که در ادامه می‌گوییم می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری در مورد درب صنعتی اتوماتیک به شما بدهد. با این اطلاعات و بررسی نیازها و اولویت‌های خود می‌توانید تصمیم خود را برای خرید یا عدم خرید آن‌ها بگیرید.

بسیاری از این درب‌ها عایقی بی‌نظیر برای انتقال حرارت، صدا و دما هستند. بنابراین برای مکان‌هایی که باید از امنیت بالایی برخوردار باشند و هوای بیرون به آن‌ها نفوذ نکرده تا دمای داخل ثابت و مناسب باقی بماند بسیار پرکاربرد هستند.

باز و بسته شدن درب صنعتی اتوماتیک بسیار راحت است و سرعت عملکرد را در مراکز صنعتی بالاتر می‌برد. همچنین خطر باز ماندن درب و یا نیمه باز بودن آن‌ها در مکان‌های مختلف بسیار پایین آمده و ایمنی مکان را بالاتر می‌برد.

قدرت و استحکام این درب‌ها بسیار بالاست. به همین دلیل نیز عمر بسیار طولانی دارند و تعداد دفعات نیاز به تعمیرات پس از نصب آن‌ها بسیار کم است.

در اکثر انواع درب صنعتی اتوماتیک بخصوص درب‌های برند ریل ایران، قابلیت نصب باتری‌های ذخیره کننده انرژی وجود دارد. بنابراین هنگام قطع برق نیز استفاده از آن‌ها امکان‌پذیر است.

سرعت درب‌های اتوماتیک قابل تنظیم است. بنابراین نسبت به نیاز، کاربرد و مکانی که درب در آن‌ها نصب می‌شود می‌توان سرعت آن‌ها را زیاد یا کم کرد.

درب صنعتی اتوماتیک دارای حسگر حرکتی است. این باعث می‌شود در صورت برخورد با مانع از حرکت باز بایستد. بنابراین نه به مانع و نه به درب آسیب وارد نمی‌شود.

شستشو و نگهداری از درب‌های اتوماتیک صنعتی بسیار راحت است.

درب صنعتی اتوماتیک تنوع بالایی در طرح و رنگ، مدل و اندازه دارد. بنابراین هر فردی نسبت به مساحت مکانی که در اختیار دارد می‌تواند از یکی از بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها استفاده کند.

جرثقیل های سقفی چیست؟

انواع درب صنعتی اتوماتیک

در ابتدا مدل‌ها و طرح‌های درب صنعتی اتوماتیک بسیار محدود بود. اما امروزه با گسترش تکنولوژی، افزایش مشتریان این درب‌ها و مکان‌هایی که نصب درب‌های اتوماتیک صنعتی برایشان بهترین گزینه است، انواع مختلفی از آن‌ها توسط برندهایی مانند ریل ایران تولید و روانه بازار شده است. شناخت آن‌ها باعث می‌شود مناسب‌ترین و بهترین انتخاب را داشته باشید.

درب صنعتی اتوماتیک فولد آپ

اگر قصد نصب درب صنعتی اتوماتیک در مکان‌های پر تردد را دارید می‌توانید از درب‌های فولد آپ یا کرکره‌ای استفاده کنید؛ چراکه سرعت باز و بسته شدن درب در آن‌ها بسیار زیاد است. همچنین این درب‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بیشتر به عنوان درب‌های ورودی مراکز صنعتی مناسب هستند. مزیت این درب‌ها این است که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند، استحکام و دوام بالایی دارند، نصبشان راحت است و هزینه نگهداری مناسبی دارند.

درب اتوماتیک صنعتی سکشنال

درب صنعتی اتوماتیک سکشنال به گونه‌ای ساخته شده است که بالای چارچوب جمع می‌شود و دهانه درب را برای انتقال وسایل، لوازم و مواد مختلف و همچنین ماشین‌های سنگین و غیر سنگین باز نگه می‌دارد. این درب‌ها معمولا عرض کمی دارند و می‌توان از آن‌ها برای درب‌های پارکینگ کارخانه‌جات و سوله‌ها استفاده کرد.

درب صنعتی اتوماتیک ریلی یا کشویی

مناسب‌ترین درب صنعتی اتوماتیک برای ورودی مراکز صنعتی و کارخانه‌جات، درب‌های ریلی هستند؛ چراکه از کنار در جهت مخالف باز شده و شرایط برای رفت و آمد ماشین ها و افراد مهیا می‌شود. این درب‌ها در دو نوع تک لنگه و دو لنگه تولید می‌شوند؛ به همین دلیل نیز در ابعاد مختلف قابل نصب هستند. مزیت این درب‌ها این است که بسیار کم صدا و پر سرعت هستند و دوام بسیار بالایی دارند.

در صنعتی اتوماتیک رول آپ یا کرکره‌ای

درب صنعتی اتوماتیک رول آپ یک عایق عالی در برابر صدا، دما و حرارت است. اما از نظر سرعت به پای درب‌های فولد آپ نمی‌رسد. از این درب‌ها برای بخش‌های داخلی یک مرکز صنعتی مانند درب‌های قسمت‌های مختلف یک سوله استفاده می‌شود.

آشنایی با استانداردهای ریل ها

درب صنعتی اتوماتیک چه کاربردهایی دارد؟

درب صنعتی اتوماتیک در همه مکان‌های صنعتی و مراکز مهمی که مساحت زیادی داشته و جاهایی که ماشین‌های بزرگ در آن‌ها در رفت و آمد هستند قابل نصب است. اما اغلب از این درب‌ها برای مکان‌های زیر استفاده می‌شود:

سوله‌ها و انبارها

کارخانه‌ها، مراکز صنعتی و کارگاه‌ها

درب‌های آتش نشانی

درب هتل و بیمارستان‌ها

فرودگاه‌ها

آشنایی با واردات و تامین ریل

محل نگهداری ماشین‌های سنگین و هواپیماها

برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، باید علاوه بر شناخت ویژگی‌ها و مزایای درب‌های اتوماتیک صنعتی، نیازها، اولویت‌ها، امکانات و شرایط خود را نیز به درستی بررسی کنید. این باعث می‌شود که پس از نصب درب صنعتی اتوماتیک تا سال‌ها از انتخاب خود راضی باشید. در هر صورت اگر با خواندن مطالب بالا تصمیم خود را برای خرید درب صنعتی اتوماتیک گرفتید باید بهترین نوع آن‌ها را نسبت به مکانی که دارید انتخاب کنید. همچنین باید بهترین برند سازنده و عرضه کننده درب صنعتی اتوماتیک را پیدا کنید. با انتخاب برندهایی مانند ریل ایران با کیفیت‌ترین درب‌ها را با قیمتی مناسب می‌خرید.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *