انواع کاربرد تسمه فولادی در صنایع

تسمه آلیاژی

تسمه آلیاژی


انواع کاربرد تسمه فولادی در صنایع :

تسمه گالوانیزه جهت ساخت کابل برق و کابل تلفن
تسمه استیل جهت در ساخت کابل برق و تلفن، لوازم آشپزخانه، لوازم چاقو سازی، وسایل جراحی، صنایع اتومبیل سازی، صنایع لوله سازی و درب و پنجره سازی

کاربرد تسمه ها در ساختمان به صورت وصله کردن تیرآهن های دوبل در کنار هم، کاربرد در ساخت بادبندها و اتصالات آن، کاربرد در ساخت تیرچه های فلزی، ساخت درب و پنجره و ایجاد سطحی یکپارچه و پر کردن فضاهای خالی و … می‏باشد , به علت جریان داشتن هوا، استحکام و ظاهر زیبا، تسمه‌های فولادی در

پوشش کف
پله‌های ساختمان‌ها
پله‌های کارخانه‌ها و… نیز کاربرد دارند.

تسمه آهنی چیست؟

تنوع نوع محصول نیز در تسمه‌ها زیاد است و به همین دلیل می‌توان آنها را با کاربردهای گوناگون در بخش‌های مختلف صنعت و تجارت پیدا کرد. در مجموع این تسمه‌ها مقاوم، با قابلیت جوش پذیری، ساده و شیک هستند و به همین دلیل ممکن است این تسمه‌ها را در بسیاری از مکان‌ها و وسایل ببینید. این محصول ضریب امنیت را بالا می‌برد و می‌تواند به کاهش هزینه‌های ساخت وتولد پروژه کمک کند.از تسمه ها برای تولید و ساخت وسایل و ابزارهای گوناگون از جمله :

درب های آکاردئونی
نرده
پنجره
کلاف
درب های آهنی
وسایل کشاورزی
انواع کمربند فلزی که برای نگهداری کپسول و لوله ها استفاده میشود.

انواع تسمه های موجود در بازار شامل :

نوردگرم و سرد
گالوانیزه
استنلس استیل
تسمه آلومینیوم
دیگر آلیاژها

چهار پهلو چه کاربردی دارد؟

بررسی انواع تسمه و کاربرد های آنها

در ادامه مروری بر تسمه های فولادی موجود در بازار آهن آلات و فولاد ایران انواع موجود و قابل عرضه در این صنعت را به شما عزیزان معرفی کنیم ضمنا شما می توانید جهت خرید انواع تسمه های ذکر شده و قیمت آنها با ما تماس بگیرید.

۱. اس تی ۳۷ (تسمه St37 )
تسمه اس تی ۳۷ که به دلیل استفاده از آلیاژ ST37به عنوان تسمه آهن نیز شناخته می شود یکی از معروف ترین و پرکاربرد ترین تسمه موجود در بازار می باشد. بیشتر تسمه های St37 با روش نورد گرم تولید شده و روانه بازار می شود. از این نوع تسمه برای بست هایی که نیاز به استحکام بالا دارد، پالت های آهنی، درب و پنجره ، ریل های جرثقیل و … استفاده می شود.قیمت این نوع تسمه از انواع دیگر آن به نسبت ارزان تر میباشد.

۲. ترانس یا تسمه ترانسی
تسمه ترانسی به روش ماشین کاری تولید می شود. تسمه ترانسی در واقع همان تسمهSt37 می باشد که طی فرایندی تبدیل به ترانس می شود که فرایند آن به شرح زیر می باشد : در فرایند تبدیل تسمه St37 به ترانس آن ها را به مدت ۲۴ ساعت ( ۱ شبانه روز) در محلول اسید نگهداری کرده سپس آنها را اسید شویی شده را توسط دستگاه های مخصوص از ابتدا و انتها کشش میدهند. از این نوع در ماشین کاری و صنایع استفاده می کنند .

۳. سیکا ۴۵ (تسمه Ck45)
سیکا ۴۵ عموما جوش پذیر نمی باشد . نکته : در بین آلیاژ فولاد Ck ، نوع ۴۵ آن که به فولاد آلیاژی CK45 معروف می باشد و با کد فولاد آلیاژی ۱۱۹۱ معرفی می شود. این نوع فولاد از مابقی انواع فولاد آلیاژی بیشتر استفاده می شود سیکا۴۵ عمدتا با روش نوردگرم تولید می شوند و جزء تسمه های فابریک می باشند. این نوع به دلیل خوردایش کم گاها به جای St37 مورد استفاده قرار می گیرد .

از CK45 برای ساخت قطعات با سطح مقطع کوچک و استحکام پائین، همچنین قطعات سنگین آهنگری شده در وضعیت نرماله شده در مهندسی عمومی و قطعات اتومبیل و موتور ها مثل : اکسل، کلاچ شافتها، قطعات پرس و … استفاده می شود.

۴. امو ۴۰ ( تسمه Mo40 )
تسمه Mo40 یکی از محبوب ترین تسمه های موجود در بازار میباشد این نوع تسمه به دلیل خاصیت جوش پذیری خوب آن بسیار مناسب برای صنایعی که نیاز به جوشکاری دارند می باشد. از این نوع برای ساخت قطعاتی با سطح متوسط و بزرگ که نیاز به استحکام کششی و چقرمگی بالا دارند استفاده می شود.

۵. ۲۳۱۲
تسمه فولادی ۲۳۱۲ که به قالب پلاستیک نیز معروف است. این نوع فولاد (فولاد۲۳۱۲) قابلیت نایتریدینگ (عملیات سخت کاری) برای سخت گردانی سطحی را دارا می باشد. این نوع تسمه بهترین گزینه برای ساخت قالب های بزرگ و متوسط که به صورت سخت و تمپر شده تولید و به راحتی ماشین کاری می شوند می باشد.

۶. اس پی کا ( تسمه Spk )
تسمه Spk که با کد فولاد آلیاژی ۲۲۱۰ شناخته می شود دارای کربن نسبتا بالایی می باشد و عموما برای تیغه های برش و ابزار های کنده کاری استفاده می شود لازم به ذکر است که Spk در مقایسه با سایر تسمه های فولادی از قیمت بالاتری برخوردار است.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *