ترخیص تجهیزات راه آهن

واردات و تامین ریل

واردات و تامین ریل


ترخیص تجهیزات راه آهن

ترخیص تجهیزات راه آهن بر روی کالاها و محصولاتی اعمال می شود که ورود و خروج آنها از طریق قطار صورت می پذیرد. فروشندگان، نمایندگان شرکت های مختلف و اشخاص حقیقی که انتقال بار آنها از طریق راه آهن می باشد در زمینه شغلی خود با این پروسه روبرو می شوند. ترخیص تجهیزات و لوازم راه آهن شامل انواع ریل راه آهن( دنده دار یا چنگکی)، ترخیص قطعات انحراف یا تغییر مسیر، ترخیص قطعات و تجهیزات ریل های معدنی و جرثقیلی و چدنی ، ترخیص نگهدارنده فاصله بین دو ریل، ، ترخیص گیره، بالشتک، ریل نگهدار، کنتر ریل، پشت بند، سوزن، ریل تقاطعی، میله سوزنبانی و… می باشد.

ترخیص تجهیزات راه آهن چیست؟

یکی از بهترین راههای حمل و نقل بین المللی جابجایی بار از طریق ریل قطار است. با افزایش روز افزون مرزهای ریلی و ترانزیت خارجی، واردات و ترخیص تجهیزات راه آهن ، بیش از گذشته مورد اهمیت قرار گرفته است. امنیت زیاد در حمل بارهایی که از حجم بالایی برخوردارند، باعث شده قطار جایگزین بهتری باشد. حمل و نقل ریلی بغیر از میزان امنیت بالا به دلیل صرفه جویی در مصرف سوخت و کمک به محیط زیست، برای حمل کالاها در مسافت های طولانی نیز بهتر است.

آشنایی با استانداردهای ریل ها

ضرورت آشنایی با ترخیص تجهیزات و لازم راه آهن

از آنجایی که دستورات و بخشنامه های مفصلی در زمینه ترخیص تجهیزات راه آهن از گمرک، در کشور حاکم است و برخی از کالاها ممنوعیت ورودی یا خروجی دارند، بستن قرارداد جهت اطلاع از این قوانین، یکی از ضروری ترین اقدامات برای تجار می باشد. می دانیم فرآیند ترخیص تجهیزات و لوازم راه آهن کاملا تخصصی است و انجام مراحل اداری و قانونی این ترخیص نیاز به تجربه ودانش کافی دارد، لذا دسترسی به یک متخصص می تواند در محاسبه برآورد سود موثر باشد. اگر قصد دارید کالاها و بارهای خود را به واسطه حمل و نقل ریلی و از طریق خطوط ریلی قطار، در کشور و یا در خارج از کشور جا به جا کنید، بهتر است با یک شرکت بازرگانی قرار داد داشته باشید. از این رو شرکت ریل ایران با بهره مندی از نیروهای مخصص و با تجربه، می تواند کمک شایانی به وارد کنندکان در این حوزه نماید.

لزوم توقف واردات ریل با تولید انبوه در کارخانه ذوب‌آهن

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت توقف واردات ریل با وجود تولید انبوه در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، گفت: واردات ریل از خارج کشور با توانمندی‌های متخصصان داخلی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

زهرا سعیدی مبارکه با اشاره به برخی مذاکرات برای واردات ریل و واگن از کشور خارجی، اظهار داشت: با واردات ریل و واگن کارخانه‌های تولیدی نیروهای خود را تعدیل می‌کنند و این امر سبب تشدید بیکاری در کشور می‌شود.

وی افزود: هم اکنون بسیاری از کارخانه‌ها به دلیل واردات بی‌رویه کالاها، بدهکاری‌های بانکی نیروهای کاری خود را تعدیل کرده‌اند، مسئولان باید با حمایت از تولیدات داخلی و منع ورود محصولات مشابه حامی مردم باشند.

نماینده مردم مبارکه پیرامون اینکه کیفیت پایین تولیدات داخلی نباید توجیهی برای واردات باشد، بیان کرد: چنانچه تولید واگن و ریل در داخل کشور از کیفیت خوبی برخوردار نیست، باید اقدامات لازم برای رشد کیفیت‌ها اجرایی شود.

حال با گذشت آخرین اظهارات مسئولان در رابطه با تولید ریل ملی، ضروری است مسئولان امر درصدد پاسخ‌گویی به افکار عمومی و رفع ابهامات پیش‌آمده در خصوص تأخیرهای مکرر پیش‌آمده برای تولید ریل ملی برآیند تا هرچه زودتر شاهد شکسته شدن طلسم تولید این محصول استراتژیک در داخل کشور باشیم.

برای حل معضل تولید ریل و واگن، لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت هر چه سریع‌تر اقدام به اصلاح حمایت‌های دولتی از صنایع ریلی کرده تا خودکفاییِ هرچه بیشتر در این حوزه که با توسعه کشور گره خورده است هر چه زودتر به ثمر بنشیند.

جرثقیل های سقفی چیست؟

تعرفه گمرکی ترخیص این نوع کالاها از گمرک:

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص لوازم احداث راه آهن ذیل ردیف ۷۳۰۲ می باشد.

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص ریل در ردیف ۷۳۰۲۱۰۰۰ می باشد.

نحوه ثبت ترخیص تجهیزات ولوازم راه آهن (سخن آخر)

از آنجایی که اکثر مخاطبین ما تجار و وارد کننده های عزیز می باشند، سعی برآن داشته ایم که شرکت خود را در زمینه ترخیص کالا از گمرک ، در فضای رقابتی امروز، بهترین و اقتصادی ترین شرکت سازیم. ریل ایران با تیمی حرفه ای و مجرب، درکمترین زمان ممکن و در مسیر قانونی با مناسبترین قیمت موجود در حال فعالیت است. ترخیصگران و متخصصین ما در زمینه ترخیص کالا در کنار شما عزیزان بوده و انجام کار شما را در کمترین زمان و با بهترین هزینه تمام شده تضمین میکنند. جهت انجام امور ترخیص از گمرک، ، امور صادرات و واردات وحتی مشاوره امور گمرکی و همچنین کسب اطلاعات دقیق از هزینه های گمرکی با شرکت بازرگانی ریل ایران همراه باشید.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *