ریل کشو چیست و چه کاربردی دارد؟

بغل بند ریل

بغل بند ریل


ریل کشو چیست و چه کاربردی دارد؟

ریل کشو، در سال های قبل برای حرکت دادن کشوها به جلو و عقب از یک زهوار چوبی که روی شیارهای بدنه کشو حرکت می کرد برای جابه جا شدن کمد استفاده می شد. با پیشرفت و ایجاد تنوع در تولیدات ابزار و تجهیزات جانبی جنس ها و نمونه های متفاوتی از ریل برای حرکت راحتتر کشوها طراحی و تولید شد. ریل ها بر اساس نوع طراحی و شرکت تولید کننده آن دسته بندی های متفاوتی دارند.

سوزن ریل چیست؟

تقسیم بندی ریل کشوئی و انواع آن بر اساس طرح

ریل ساچمه ای

برای حرکت دادن کشوهای سنگین بهترین گزینه ریل ساچمه ای می باشد.استفاده از این نوع ریل ها تحمل وزن سنگین و بالا را دارند.حرکت آرام و روان، استحکام بالا از ویژگی های این نوع کشوها می باشد.

ریل مخفی
این نوع ریل ها به صورت مخفی در زیر باکس کشوها نصب می شوند و باعث حرکت آرام و روان کشوها می گردند ریل مخفی باعث زیبایی ظاهری این نوع کابینت می شود.

ریل مخفی آرام بند

این نوع ریل ها باعث می شود که درب کابینت یا کمد به شدت بسته نشود

ریل مخفی مگنتی

در این نمونه از خاصیت آهنربائی برای حرکت راحتتر کمد و کابینت استفاده می شود

ریل سفید

از دو ورق فلزی تشکیل شده است که بر روی هم حرکت می کنند و باعث حرکت کشو می شوند. این نمونه از ریل های از ساده ترین ریل ها می باشند.

ریل بدنه دار
این نوعریل ها که به بدنه اشاره دارد همچنین به متعلقات ریل های بدنه دار، بر اساس اندازه هر کشو کابینت تقسیم بندی می شوند

ریل تبدیل میز

ریل کشو ها تولید کننده های متعددی دارند که آنها را در دسته بندی متفاوت قرار می دهد:

۱-ریل سه تکه فانتونی

برند فانتونی یکی از معتبرترین تولید کنندگان لوازم و تجهیزات چوبی و متعلقات مربوط به آن می باشد که در سال ۱۸۸۲ توسط معماری به نام جینو وال پایه گذاری شد.این شرکت با بهره گیری از علم ارگونومیک به تولید یراق و تجهیزاتی پرداخته است که شرایط استفاده را راحتتر و استاندارد تر کند. یکی از مهمترین تولیدات برند فانتونی تولید انواع ریل های کشو از جمله ریل سه تکه فانتونی، ریل مخفی بدنه دار و ریل مخفی آرام بند می باشد که برای استفاده در کشوها و کمدها می باشد. از ویژگی های مهم ریل سه تکه فانتونی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحمل وزن تا ۳۵ کیلوگرم
مجهز به سیستم آرام بند
تنوع در تولید در عمق های متفاوت
حرکت نرم،آرام و روان

۲-ریل سه تکه ملونی

شرکت تولید کننده ملونی از شرکت های معتبر ایرانی در زمینه تجهیزاتی مانند ریل کشو می باشد.ریل سه تکه ملونی تولید شده در اندازه های ۲۷ تا ۵۰ سانت تنوع استفاده از تجهیزات جانبی کشو و کابینت را به مخاطبان هدیه داده است.از مشخصات انواع تولید شده از این نوع ریل ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مقاومت بالا
تنوع زیاد
قابلیت نصب راحت در زیر و بغل کابینت
تحمل وزن بالا

آشنایی با استانداردهای ریل ها

۳-ریل سه تکه امیت

اگر کشوهای شما باید وزن زیادی را تحمل کنند و یا اینکه از جنسی هستند که وزن آنها را سنگین تر کرده است.استفاده از ریل سه تکه امیت به شما پیشنهاد می شود. از مشخصات این نوع ریل ها موارد مهم زیر می باشد:

حرکت روان و بی صدا
تحمل وزن بالا
طول ریل تا ۵۰۰ میلیمتر
دارای ضمانت نامه
مجهز به ساچمه ۳ عددی برای حرکت آرام و روان کشوهای سنگین

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *